۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۰۱۲۶۸
آیت الله نوری همدانی:

مشکلات جهان اسلام نتیجه دوری از معارف قرآن است| روحانیت باید هادی مردم باشد

مشکلات جهان اسلام نتیجه دوری از معارف قرآن است| روحانیت باید هادی مردم باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی وحدت و دوری از تفرقه را یکی از دستورات مهم اسلام دانست و تأکید کرد که مشکلات امروز امت اسلامی نتیجه دوری از معارف قرآن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که علما و مسلمانان در هر زمانی باید وظیفه خود را شناخته و به آن عمل کنند، گفت: مسلمانان نسبت به یکدیگر متواضع بوده و در برابر دشمنان محکم و قاطع هستند و از ملامت کسی نمی ترسند.

وی افزود: خطابات قرآنی برای این است که انسان ها را هوشیار و آگاه کند، قرآن کریم همواره امت اسلامی را از تفرقه نهی کرده است و وحدت را رمز پیروزی بر دشمنان دانسته است اما در اثر بی توجهی به معارف قرآنی شاهد وجود اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمنی با کفار و عدم سلطه و سیطره آن ها بر مسلمین مورد تأکید ویژه قرآن کریم است، اظهار داشت: برخی که خود را مسلمان می دانند زیر سلطه و سیطره کفار رفتند و بر خلاف دستور قرآن عمل کردند.

وی ادامه داد: عالم دینی باید بداند در برابر وقایع زمانه چگونه برخورد کرده و بتواند جامعه را هدایت کند، علمای دین و روحانیت وظیفه سنگینی برای هدایت مردم بر عهده دارند که باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به برخی روایات درباره احوالات آخرالزمان، تأکید کرد که روحانیت باید با تبیین مسائل مربوط به آخرالزمان از انحراف ها جلوگیری کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات